Anaokulu
Hazırlık Koleji Anaokulunda okul öncesi dönemde kişilik gelişiminin en önemli yapı taşı olduğu bilinci ile yola çıkarak, duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen, girişimci ve araştırıcı, öz denetimini sağlayabilen, kendisinin ve başkasının haklarına saygılı, yeteneklerini kullanma becerisine sahip yaratıcı bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz.
NEDEN OKUL ÖNCESİ?
- İlkokul dönemine sağlıklı bir geçiş yapabilmek için sosyal-duygusal olgunluk, bilişsel-mental yeterlilik, çok yönlü düşünme becerileri, problem çözme becerisi, etkili karar verme becerisi, dil ve kavram gelişimi, okuma yazma hazırlık çalışmaları, öz bakım ihtiyaçlarının karşılanması, sorumluluk bilincinin gelişimi, merak duygusunu ve öğrenme isteğinin geliştirilmesi ancak nitelikli bir okul öncesi eğitimiyle mümkün olabilmektedir.
- Okul öncesi dönem beyin gelişiminin ve sinaptik bağlantıların kurulma oranının en yoğun ve hızlı yaşandığı dönemdir.
Çocukta zeka gelişiminin %70 kısmı 7 yaşına kadar tamamlanır ve öğrenme becerisi bu yaşta gelişir. - Çevresel etkiler çocuğun beyin gelişimini olumlu yönde etkileyebileceği gibi olumsuz çevre koşullarına bağlı olarak istenmeyen bir şekilde de etkileyebilir. Çocuğun sağlıklı bir beyin gelişimi için okul öncesi dönem önemlidir.
- Çevre uyaranlar bakımından ne kadar zengin olursa çocuk o kadar hızlı gelişir ve öğrenir.
Erken yaşam deneyimleri çocuğun okula, öğrenmeye ve kendi becerilerine dair geliştireceği tutumları belirler ve okul başarısını etkiler. - Çocuğun grup işine katılması, sağlıklı ilişkiler kurması, kültürel değerlerine sahip çıkması, sosyalleşmesi gibi olgular bu yaşta gelişir.
- Dilin doğru, yanlışsız ve güzel konuşma özelliğini bu yaşta öğrenir. Toplumu çevreyi, evreni ve insan davranışlarını tanımaya başlar.
Bu neden ile Hazırlık Koleji Anaokulunda uygulanan okul öncesi eğitim programı kapsamı “Her çocuk özeldir ve farklı yollar ile öğrenir” düşüncesi ile alanında uzman eğitimci kadrosuyla çocuklarımızı ileri düzeyde etkiler.
YABANCI DİL EĞİTİMİ
Yabancı dil öğrenmede en kritik dönem 2 yaş ile 12 yaş arasıdır. Araştırmalar, beyin gelişimi ve öğrenme teorileri bakımından ikinci dili öğrenmedeki yetkinliğin yaş arttıkça düştüğünü göstermektedir.
İkinci bir dil için en ideal yaş erken çocukluk ile ön ergenlik dönemi diyebiliriz. Bir çocuk ne kadar erken ikinci dile maruz kalırsa o kadar kolay öğrenir ve akıcı bir şekilde ikinci dili kullanır.
6 yaşından önce ikinci dile maruz kalındığında, beyin doğal bir süreç içerisinde yabancı dili öğrenmeye başlamaktadır. Yabancı dil öğrenen bu çocuklar beyinlerine iki dili de kodlayabilmekte ve iki dil arasında kendiliğinden geçiş yapabilmektedirler. Çünkü çocuğun anadili öğrenme ve geliştirme evrelerini yaşadığı bu dönem açıktır ki bir başka dille tanışmaya doğal olarak elverişli olduğu bir dönemdir. Ayrıca yine anatomik gelişimin ilk evrelerini kapsayan bu dönem dilin içerdiği seslerin doğru çıkartılabileceği fizyolojik şekillenmeleri de içermektedir. Bu nedenle “Okul Öncesi İngilizce” eğitimi kritik önem taşır.
Çocuğun duygusal gelişimi ve kendini güvende hissetmesinin çok önemli olduğunun bilinciyle kurumumuzda yabancı dil eğitimi öğrenme merkezli olup alanında uzman öğretmenler tarafından çocuklarımızın psikolojik durumları dikkate alınarak;
- Oyunlar,
- Şarkılar
- Hikâyeler
- Aktiviteler
- Yaratıcı Drama
Etkinlikleri eşliğinde eğlenerek etkili bir şekilde verilmektedir. Tüm bu etkinlikler haftada 15 saat verilen İngilizce dersiyle pekişmektedir.
“Hazırlık Koleji İngilizce Eğitim Programımız” Avrupa Birliği Ortak Çerçeve Programı-CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) kazanımlarına uygun uygun olarak hazırlanmıştır ve 21. yüzyıl becerileri (21st-century skills) olan;
- Eleştirel düşünme (Critical Thinking),
- İletişim (Communication),
- İş birliği (Collaboration),
- Yaratıcı düşünme (Creativity),
- Problem çözme (problem solving), becerilerini içermektedir.
HEDEFLERİngilizce programımız 5 ve 6 yaş grubundaki çocuklarımızın;
- Bilişsel (Development of Cognitive Skills),
- Dil ve İletişim (Development of Language and Communication Skills),
- Duyma (Listening),
- Konuşma (Speaking),
- Anlama (Understanding)
- Telaffuz becerilerini geliştirmektir.
2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİ ÇALIŞMA PLANI
HAREKET EĞİTİMİ
Anaokulumuzda Beden Eğitimi derslerinde “Hareket Eğitimi” çalışmaları yapılır.
NEDEN HAREKET EĞİTİMİ?
- Çocuğun motor gelişimini bilmek onun tüm eğitiminde de önemlidir.
- Bu durum motor gelişimde önemli olan olgunlaşma ve öğrenme ile açıklanabilir.
- Çocuğun yeni bir şey öğrenmesi için yeterli olgunlukta olması gerekir. Bu noktada çocuğun eğitiminde de motor gelişim göz ardı edilemez.
Temel Düzeyde Hareket Eğitimi
- Yer Değiştirme
- Nesne Kontrolü
- Denge
Temel hareket becerileri genel başlığı altında yapılan bütün çalışmalar bireyin hem genel zindelik haline katkı sunar hem de ileriye dönük sportif bilgi ve becerilerin gelişimine zemin oluşturur.
YÜZME
Fiziksel gelişimlerini desteklemek için EKİM-KASIM-NİSAN-MAYIS aylarında yüzme dersleri yapılır.