İngilizce
ANAOKULU YABANCI DİL EĞİTİM
YABANCI DİL EĞİTİMİ
Yabancı dil öğrenmede en kritik dönem 2 yaş ile 12 yaş arasıdır. Araştırmalar, beyin gelişimi ve öğrenme teorileri bakımından ikinci dili öğrenmedeki yetkinliğin yaş arttıkça düştüğünü göstermektedir.
İkinci bir dil için en ideal yaş erken çocukluk ile ön ergenlik dönemi diyebiliriz. Bir çocuk ne kadar erken ikinci dile maruz kalırsa o kadar kolay öğrenir ve akıcı bir şekilde ikinci dili kullanır.
6 yaşından önce ikinci dile maruz kalındığında, beyin doğal bir süreç içerisinde yabancı dili öğrenmeye başlamaktadır. Yabancı dil öğrenen bu çocuklar beyinlerine iki dili de kodlayabilmekte ve iki dil arasında kendiliğinden geçiş yapabilmektedirler. Çünkü çocuğun anadili öğrenme ve geliştirme evrelerini yaşadığı bu dönem açıktır ki bir başka dille tanışmaya doğal olarak elverişli olduğu bir dönemdir. Ayrıca yine anatomik gelişimin ilk evrelerini kapsayan bu dönem dilin içerdiği seslerin doğru çıkartılabileceği fizyolojik şekillenmeleri de içermektedir. Bu nedenle “Okul Öncesi İngilizce” eğitimi kritik önem taşır.
Çocuğun duygusal gelişimi ve kendini güvende hissetmesinin çok önemli olduğunun bilinciyle kurumumuzda yabancı dil eğitimi öğrenme merkezli olup alanında uzman öğretmenler tarafından çocuklarımızın psikolojik durumları dikkate alınarak;
- Oyunlar
- Şarkılar
- Hikâyeler
- Aktiviteler
- Yaratıcı Drama
Etkinlikleri eşliğinde eğlenerek etkili bir şekilde verilmektedir. Tüm bu etkinlikler haftada 15 saat verilen İngilizce dersiyle pekişmektedir.
“Hazırlık Koleji İngilizce Eğitim Programımız” Avrupa Birliği Ortak Çerçeve Programı-CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) kazanımlarına uygun uygun olarak hazırlanmıştır ve 21. yüzyıl becerileri (21st-century skills) olan;
- Eleştirel düşünme (Critical Thinking),
- İletişim (Communication),
- İş birliği (Collaboration),
- Yaratıcı düşünme (Creativity),
- Problem çözme (problem solving), becerilerini içermektedir.
HEDEFLER
İngilizce programımız 5 ve 6 yaş grubundaki çocuklarımızın;
- Bilişsel (Development of Cognitive Skills),
- Dil ve İletişim (Development of Language and Communication Skills),
- Duyma (Listening),
- Konuşma (Speaking),
- Anlama (Understanding)
- Telaffuz becerilerini geliştirmektir.
1,2, 3. ve 4. SINIFLARDA YABANCI DİL EĞİTİMİ
Okulumuzda dil öğretimi “Avrupa Dilleri Öğretimi” ortak çerçeve programına (The Common European Framework of Reference for Languages) uygun olarak yapılmaktadır. 1,2, 3.ve 4. sınıflarda yabancı dil eğitimi bu yaş grubunun pedagojik yapısını bilen ve alanında uzman öğretmenler tarafından verilmektedir.
1.Sınıf
1.Sınıfta öğrencilerimiz
- Oyunlar
- Şarkılar
- Hikâyeler
- Aktiviteler
- Yaratıcı drama etkinlikler
Eşliğinde eğlenerek İngilizce edinimini gerçekleştirirler.
HEDEFLER
İngilizce programımız 1.sınıflarda öğrencilerimizin özellikle Bilişsel Gelişimlerini sağlamak (Development of Cognitive Skills), Dil ve İletişim becerilerini geliştirmek (Development of Language and Communication Skills),
- Kelime dağarcıklarını artırmak,
- Duyma (Listening),
- Konuşma (Speaking),
- Anlama (Understanding)
- Telaffuz (Phonics) becerilerini geliştirmektir.
Öğrencilerimiz haftada 14 saat İngilizce dersi görmektedirler.
2.Sınıf
2.Sınıfta hedefimiz, öğrencilerimizin dört dil becerisi olan “okuduğunu anlama, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini eşit derecede geliştirirken İngilizce öğrenmenin yaşam boyu devam edecek bir süreç olduğunu aşılamaktır. Öğrencilerimiz haftada 14 saat İngilizce dersi görmektedirler.
HEDEFLERİMİZ
- Dinleme (listening), okuma (reading), yazma (writing) ve konuşma (speaking) becerilerini geliştirmek,
- Kelime dağarcıklarını geliştirmek,
- Yazılı ve sözlü olarak etkin iletişim kurma becerilerini geliştirmek,
- Kitaplarımızın online programları ile öğrencilerimizin okuma, dinleme ve konuşma becerilerini desteklemek,
- Sınıf içerisinde yapılan Phnonics dersler sayesinde öğrencilerimizin telaffuz becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.
3.Sınıf
3.Sınıfta öğrencilerimiz İngilizce dil bilgisi ile okuduğunu anlama becerilerini geliştirmek için metin çalışmaları yapmaktadırlar. Okuma (reading) ve yazma (writing) becerileri öğrencilerimize sistematik bir şekilde verilmektedir. Ders içi çalışmalarda doğru telaffuz becerilerinin ve bol bol okuma yaparak kelime dağarcıklarının geliştirilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerimiz haftada 14 saat İngilizce dersi görmektedirler.
HEDEFLER
- Öğrencilerimizin sorgulama tabanlı yaklaşım (inquiry-based approach) becerilerini geliştirmek,
- Sınıf içerisinde yapılan Phonics dersler sayesinde öğrencilerimizin telaffuz becerileriningeliştirilmesini sağlamak,
- Eleştirel düşünme (critical thinking), İşbirliği (collaboration), yaratıcılık (creativity) ve iletişim (communication) becerilerini geliştirmek,
- Dinleme (listening), okuma (reading), yazma (writing) ve konuşma (speaking) becerilerini geliştirmektir.
Öğrencilerimiz ikinci yabancı dil edinimine ilkokul 3. sınıfta başlamaktadırlar. Haftada 2 saat Fransızca dersi görmektedirler.
Yıl sonunda öğrencilerimiz okulumuzda düzenlenen Cambridge Young Learners sınavlarına girme fırsatını elde ederler.
4.Sınıf
4.Sınıfta bilişim teknolojilerinden yararlanmaya devam edilerek okuma yazma çalışmaları ile öğrencilerin kendilerini yabancı dilde yazılı ifade etme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
HEDEFLER
- Dinleme (Listening), okuma (Reading), yazma (writing) ve konuşma (speaking) becerilerinin eşit bir şekilde geliştirlmesi,
- Öğrencilerimizin dil öğrenimine olan ilgi ve motivasyonlarının yüksek tutulması,
- Eleştirel düşünme (critical thinking), işbirliği (collaboration), yaratıcılık (creativity), problem çözme (problem solving) ve iletişim (communication) becerilerinin geliştirilmesi,
- Sunum yapma (presentation) becerilerinin geliştirilmesi,
- İngilizce online programlar ile öğrencilerimizin okuma, dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
- Öğrencilerimiz haftada 12 saat İngilizce ve 2 saat Fransızca dersi görmektedirler. Yıl sonunda öğrencilerimiz okulumuzda düzenlenen Cambridge Young Learners sınavlarına girme fırsatını elde ederler.
ORTAOKUL İNGİLİZCE DİL PROGRAMI
Okulumuzda İngilizce dil öğretim programımız “Avrupa Dilleri Öğretimi” ortak çerçeve programına (The Common European Framework of Reference for Languages) uygun olarak yapılmaktadır. Yeni eğitim öğretim başlamadan önce okulumuza başka kurumlardan gelerek kayıt yaptıran öğrencilerimize yoğunlaştırılmış yabancı dil eğitimi verilmektedir.
Dönemin başında 5, 6. ve 7.sınıflara da SEVİYE BELİRLEME SINAVI (Placement Test) sınavı uygulanır. Böylelikle öğrencilerimiz dil seviyelerine uygun sınıflara yerleştirilerek etkin yabancı dil eğitimi verilir.
Hafta içi İngilizce ders saatleri dışında hafta sonu İngilizce etüt çalışmalarımız vardır. Gerekli durumlarda öğrencilerimiz bu etüt çalışmalarına katılırlar.
8.sınıflarda haftalık İngilizce saatleri dışında LGS hazırlık İngilizce dersleri vardır. Bu derslerde öğrencilerimize soru çözüm teknikleri ve sınav stratejileri verilmektedir. Öğrencilerimizin yazma becerilerini geliştirmek için ders kitaplarının yazma bukletlerine ek olarak 4, 5,6,7,9,10. ve 11. Sınıflar için özel hazırlanmış WRITING PACK verilerek yazma becerilerinin etkin bir şekilde geliştirilmesi hedeflenmektedir.
5. Sınıflar haftada 15 saat, 6. ve 7.sınıflar 12 saat ve 8.sınıflar ise 5 saat İngilizce dersi görmektedirler. Öğrencilerimize 3. Sınıftan başlayarak haftada 2 saat bilgisayar destekli İngilizce eğitimi verilmektedir. Özellikle öğrencilerimizin dinleme ve okuma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
5,6 ve 7.sınıflar da haftada 2 saat Fransızca dersi görmektedirler. Tüm kademelerimizde yer alan öğrencilerimiz yıl sonunda gerçekleştirilen İngilizce tiyatro haftasındaki etkinliklerine katılarak dil becerilerini sergilerler.
Kurumumuzda yabancı dil eğitimi 12 aydır. Eğitim öğretim sona erdikten sonra öğrencilerimizin yabancı dil bilgilerini sıcak tutabilmek ve
daha fazla yabancı dile maruz bırakmak için online İngilizce kitap atamaları yapılır.
HEDEFLER
- Öğrencilerin İngilizce yeterliliklerini geliştirebilmeleri için ihtiyaç duydukları öğrenme stratejilerinin sağlanması,
- Alt becerilere daha fazla odaklanarak, öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerinin geliştirmek,
- Eleştirel düşünme (critical thinking), işbirliği (collaboration), yaratıcılık (creativity) ve iletişim (communication) becerilerinin geliştirilmesi,
- Münazara çalışmalarıyla sunum (presentation) becerilerinin geliştirilmesi,
- Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerilerinin kazandırılması,
- Akıcı ve doğru konuşma becerilerinin geliştirilmesi,
- Öğrencilerimizin sorgulama tabanlı yaklaşım (inquiry-based approach) becerilerinin geliştirilmesi,
- Sınıf içerisinde yapılan Phonics dersler sayesinde öğrencilerimizin telaffuz becerilerinin geliştirilmesi,
- Kelime dağarcıklarının geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Yıl sonunda öğrencilerimiz okulumuzda düzenlenen Cambridge Young Learners sınavlarına girme fırsatını elde ederler.